Ουγγαρία: Νόμος Όρμπαν περιορίζει την ενημέρωση

Ουγγαρία: Νόμος Όρμπαν περιορίζει την ενημέρωση
Από Eleni KorovilaEuronews
Κοινοποιήστε το άρθροΣχόλια
Κοινοποιήστε το άρθροClose Button
Αντιγραφή/Επικόλληση το λινκ του βίντεο πιο κάτω:Copy to clipboardCopied

Για συγκεντρωτισμό και παραβίαση της ελευθερίας του τύπου μιλούν νομικοί

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Σημαντικές αλλαγές στο τηλεοπτικό τοπίο της Ουγγαρίας και περιορισμούς στον τρόπο μετάδοσης ειδήσεων φέρνει νέα νομοθεσία που προβλέπει την αύξηση του ποσοστού των τηλεοπτικών προγραμμάτων με tabloid περιεχόμενο. Ουσιαστικά η δημόσια τηλεόραση της Ουγγαρίας και τα δυο τηλεοπτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας θα μπορούν σε ποσοστό 35% του συνολικού προγράμματός τους να προβάλλουν ειδήσεις που σκοπό έχουν να εντυπωσιάσουν ή να σοκάρουν και παρουσιάζονται με τη χρήση γραφικών, μουσικής, ειδικών εφέ.

Με τον ίδιο νόμο περιορίζεται ο χρόνος μετάδοσης ειδήσεων σε 45 λεπτά.

«Δεν υπάρχουν δικαιολογημένα κίνητρα πίσω από την απόφαση, λέει ο δικηγόρος Γκάμπορ Πολιάκ. Η πρόθεση είναι ξεκάθαρη: το κοινό να έχει πρόσβαση σε λιγότερες ειδήσεις και μάλιστα στα ενημερωτικά προγράμματα θα εντάσσονται περισσότερες ειδήσεις εντυπωσιασμού ή που θα αφορούν εγκλήματα. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση θέλει οι πολίτες να βλέπουν λιγότερες ειδήσεις ώστε να έχουν λιγότερη γνώση του τι γίνεται στον κόσμο».

Όπως λέει ο εξειδικευμένος σε θέματα media νομικός, πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει νομοθεσία που να περιορίζει τον χρόνο μετάδοσης ειδήσεων και χαρακτηρίζει τη νομοθεσία άμεση παρέμβαση στην ελευθερία του τύπου.

Η κυβέρνηση Όρμπαν καταργεί διάταξη που απαγόρευε ένας επιχειρηματίας να είναι ιδιοκτήτης παραπάνω του ενός ραδιοσταθμού. Ο αναλυτής Ντάνιελ Τζάλαϋ υποστηρίζει πως πρόκειται για φαινόμενο συγκεντρωτισμού: «Στο παρελθόν υπήρχαν πολλοί ραδιοσταθμοί που ανήκαν σε εταιρείες βιτρίνες και από πίσω βρισκόταν κάποιος ολιγάρχης. Πλέον μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Διαυρώνεται ο πλουραλισμός και αυξάνεται η πολιτική επιρροή μιας πλευράς.»

Τα μεγάλα κανάλια συμμορφώθηκαν άμεσα κάνοντας τροποποιήσεις. Το ιδιωτικό Tv2, ιδιοκτησίας εισηγμένης γερμανικής εταιρείας, που είχε δελτία ειδήσεων 60 λεπτών τα περιόρισε σε 25 λεπτά ενώ ενέταξε στο πρόγραμμά του ημίωρο ενημερωτικό πρόγραμμα tabloid. Ανάλογη τροποποίηση έκανε και το ουγγρικό RTL.

Κοινοποιήστε το άρθροΣχόλια

Σχετικές ειδήσεις

Ουγγαρία: Ανησυχία προκαλεί το αιφνίδιο λουκέτο σε μεγάλη εφημερίδα

Η μαγεία ενός κουτιού παπουτσιών: Χιλιάδες δωρέες για τις άπορες οικογένειες στην Ουγγαρία

Νέα «τρικλοποδιά» Όρμπαν στην ενταξιακή πορεία της Ουκρανίας στην ΕΕ