Ομιλία του ηγέτη της Βόρειας Κορέας με αιχμές προς Τραμπ και Κίεβο και δέσμευση για επέκταση του πυρηνικού προγράμματος της Βόρειας Κορέας
Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας επιβεβαίωσε εκ νέου ότι η χώρα δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το πυρηνικό της πρόγραμμα, υποστηρίζοντας ότι μόνο έτσι μπορεί να προστατευθεί από τον ακραίο «νέου τυπου» εθνικισμό που εξαπλώνεται στον πλανήτη.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του κυβερνώντος Εργατικού Κόμματος, ο ανώτατος ηγέτης της χώρας, Κιμ Γιονγκ Ουν, δήλωσε ότι η Βόρεια Κορέα πρέπει να ενισχύσει την άμυνά της και γι’ αυτό χρειάζεται πυρηνικά όπλα.
Κατά την άποψή του, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με τις προσπάθειές τους για στρατιωτική αναβάθμιση, οδηγούν την κορεατική χερσόνησο «στο χείλος ενός πυρηνικού πολέμου», όπως μετέδωσαν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Βόρειας Κορέας.
Κατά τη συνεδρίαση φέρεται να ειπώθηκε επίσης ότι «ο κόσμος σήμερα γίνεται μάρτυρας μιας σύγχρονης εκδοχής ακραίου υπερεθνικισμού, όπως το δόγμα “America First”, ο σιωνισμός, ο ουκρανικός νεοναζισμός και ο ιαπωνικός μιλιταρισμός». Η τοποθέτηση αυτή δεν αποδόθηκε προσωπικά στον Κιμ Γιονγκ Ουν από τα τοπικά μέσα, δημοσιεύθηκε όμως σε ρεπορτάζ για την ομιλία του.
Η ηγεσία της Βόρειας Κορέας είχε ήδη δηλώσει παλαιότερα ότι η χώρα έχει καταστεί «μη αναστρέψιμα» πυρηνικό κράτος, από τότε που οι συνομιλίες μεταξύ του Κιμ Γιονγκ Ουν και του Ντόναλντ Τραμπ ναυάγησαν στη σύνοδο κορυφής του Ανόι το 2019.
Για την πολιτική της Βόρειας Κορέας και τις προοπτικές διαδοχής του Κιμ Γιονγκ Ουν μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ.