Στους Βασιλικούς Βοτανικούς Κήπους του Κιου στο Λονδίνο, μια κόκκινη βελανιδιά που ξεράθηκε κατά τη διάρκεια του καύσωνα του 2022 στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει βαφτεί κατακόκκινη και έχει αφεθεί όρθια ως δημόσια υπενθύμιση της κλιματικής αλλαγής.
Η εγκατάσταση συμπίπτει με μια περίοδο ασυνήθιστα υψηλών θερμοκρασιών για τον Ιούνιο στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τους Βοτανικούς Κήπους του Κιου, πάνω από 400 δέντρα σε όλη την έκταση ξεράθηκαν κατά τη διάρκεια της ακραίας ζέστης το καλοκαίρι του 2022. Αν και τα περισσότερα απομακρύνθηκαν, αυτή η κόκκινη βελανιδιά παραμένει στη θέση της, για να αναδείξει τον αντίκτυπο της ανόδου της θερμοκρασίας στο φυσικό περιβάλλον.
Δίπλα της στέκεται το «Δέντρο της Ελπίδας», μια ουγγρική βελανιδιά ανθεκτική στο κλίμα, που επιλέχθηκε για την ικανότητά της να αντεπεξέρχεται καλύτερα στις υψηλότερες θερμοκρασίες. Οι επισκέπτες μπορούν να ενημερωθούν για τα δύο δέντρα μέσω πινακίδων και εκθεμάτων. Σύμφωνα με το Κιου, η αντίθεση ανάμεσα στην ξερή κόκκινη βελανιδιά και τη νεότερη γειτόνισσά της στοχεύει στο να παρακινήσει τον κόσμο να σκεφτεί πώς η κλιματική αλλαγή αλλάζει το τοπίο σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο.