Ο πρόεδρος Ντανιέλ Νομπόα ανακοίνωσε απροσδόκητα μη εθνική αργία για τον εορτασμό της πρόκρισης της «Λα Τρι» στην επόμενη φάση του Μουντιάλ 2026
Η ευφορία για την ιστορική νίκη του Ισημερινού επί της Γερμανίας στο Μουντιάλ 2026 δεν θα περιοριστεί μόνο στους δρόμους. Ο πρόεδρος της χώρας, Ντάνιελ Νομπόα, αιφνιδίασε τους Εκουατοριανούς κηρύσσοντας την Παρασκευή εθνική αργία χωρίς αναπλήρωση, με έναν πολύ σαφή στόχο: να γιορτάσει ολόκληρη η χώρα την πρόκριση της «La Tri».
Η ανακοίνωση ήρθε μόλις λίγα λεπτά μετά το τελευταίο σφύριγμα. «Αύριο, αργία!», έγραψε ο Νομπόα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πριν υπογράψει το διάταγμα που επικυρώνει την αναστολή της εργάσιμης ημέρας σε όλη την επικράτεια, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι βασικές υπηρεσίες, όπως η υγεία, η ασφάλεια και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά.
Η απόφαση έρχεται μετά από μία από τις πιο αξέχαστες βραδιές για το ποδόσφαιρο του Ισημερινού. Η εθνική ομάδα επικράτησε της Γερμανίας με 2-1, ένα από τα μεγάλα φαβορί της διοργάνωσης, και εξασφάλισε την πρόκρισή της στην επόμενη φάση του Μουντιάλ, προκαλώντας μαζικούς πανηγυρισμούς σε πόλεις όπως το Κίτο, η Γουαγιακίλ και η Κουένκα.
Στο διάταγμα, η κυβέρνηση δικαιολογεί το μέτρο ως έναν τρόπο να δοθεί στους πολίτες του Ισημερινού η δυνατότητα να απολαύσουν μια στιγμή «εθνικής περηφάνιας και ενότητας» μετά την ιστορική νίκη. Επιπλέον, καθώς πρόκειται για αργία χωρίς αναπλήρωση, οι εργαζόμενοι δεν θα χρειαστεί να καλύψουν τις ώρες που δεν θα εργαστούν.
Δεν είναι συνηθισμένο μια αθλητική νίκη να μεταφράζεται σε ρεπό για ολόκληρη τη χώρα, αλλά η πρόκριση του Ισημερινού στην επόμενη φάση του Μουντιάλ στάθηκε αρκετή ώστε η κυβέρνηση να δώσει επίσημο χαρακτήρα στους πανηγυρισμούς. Άλλωστε, όταν κερδίζεις τη Γερμανία και συνεχίζεις να ονειρεύεσαι το Μουντιάλ, φαίνεται πως και το ποδοσφαιρικό «μεθύσι» αξίζει λίγη ξεκούραση.