«Θα είμαι πρόεδρος μόνο για μερικές εβδομάδες και μετά θα παραιτηθώ», είπε ο Βούτσιτς στους υποστηρικτές του σε φιλοκυβερνητική συγκέντρωση στο Βελιγράδι και ενώ η δεύτερη και τελευταία θητεία του κανονικά θα έληγε στα μέσα του 2027
Ο πρόεδρος της Σερβίας, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, ανακοίνωσε το Σάββατο ότι θα παραιτηθεί τις επόμενες εβδομάδες και θα προχωρήσει στην προκήρυξη πρόωρων προεδρικών και βουλευτικών εκλογών.
«Θα είμαι πρόεδρος μόνο για λίγες ακόμη εβδομάδες και μετά θα παραιτηθώ», δήλωσε ο Βούτσιτς σε υποστηρικτές του σε συγκέντρωση στο Βελιγράδι. Η δεύτερη και τελευταία του θητεία επρόκειτο να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2027.
Η ανακοίνωση έρχεται έπειτα από ενάμιση χρόνο κινητοποιήσεων με πρωτοβουλία φοιτητών, που πυροδοτήθηκαν από την κατάρρευση στεγάστρου σε σιδηροδρομικό σταθμό στο Νόβι Σαντ, στη βόρεια Σερβία, γεγονός που κόστισε τη ζωή σε 16 ανθρώπους. Οι διαδηλωτές εδώ και καιρό ζητούν την προκήρυξη πρόωρων εκλογών.
Η ανακοίνωση του Βούτσιτς κινείται στο ίδιο πνεύμα με πρόσφατες δηλώσεις του περί ενδεχόμενης παραίτησης, στον απόηχο φημών ότι μπορεί να επιχειρήσει να επιστρέψει στον πρωθυπουργικό θώκο, τον οποίο κατείχε την περίοδο 2014-2017.
Όπως είπε, θα βοηθήσει το κόμμα του, το Σερβικό Προοδευτικό Κόμμα, να εξασφαλίσει τη νίκη στις επερχόμενες κάλπες, συμπεριλαμβανομένων των πρόωρων βουλευτικών εκλογών που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το επόμενο έτος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βούτσις σεν διευκρίνισε την ακριβή ημερομηνία της παραίτησής του ούτε πότε θα διαλυθεί η Βουλή, απαραίτητη διαδικασία για τη διεξαγωγή πρόωρων βουλευτικών εκλογών.