EventsEventsΠοντάκαστ
Loader

Find Us

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει τέσσερα ΜΜΕ για προώθηση ρωσικής προπαγάνδας

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν μιλάει κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου στη Μόσχα, Ρωσία, Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν μιλάει κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου στη Μόσχα, Ρωσία, Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023. Πνευματικά Δικαιώματα Alexander Zemlianichenko/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Πνευματικά Δικαιώματα Alexander Zemlianichenko/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Από Mared Gwyn Jones
Δημοσιεύθηκε
Κοινοποιήστε το άρθροΣχόλια
Κοινοποιήστε το άρθροClose Button
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στα Αγγλικά

Μεταξύ αυτών είναι και η "Φωνή της Ευρώπης"

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την απαγόρευση τεσσάρων μέσων ενημέρωσης που κατηγορούνται για τη διάδοση προπαγάνδας υπέρ του Κρεμλίνου και την «αποσταθεροποίηση» των γειτονικών χωρών της Ουκρανίας.

Τα τέσσερα πρακτορεία που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα - Φωνή της Ευρώπης, RIA Novosti, Izvestia και Rossiyskaya Gazeta - βρίσκονται «υπό τον μόνιμο άμεσο ή έμμεσο έλεγχο» της Ρωσίας και έχουν συμβάλει «καθοριστικά» στην προώθηση της υποστήριξης για την παράνομη εισβολή της στην Ουκρανία, ανέφερε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σε ανακοίνωσή του την Παρασκευή.

«Η Ρωσική Ομοσπονδία έχει εμπλακεί σε μια συστηματική, διεθνή εκστρατεία χειραγώγησης των μέσων ενημέρωσης και της πληροφόρησης (...) για να δικαιολογήσει και να υποστηρίξει την πλήρους κλίμακας επίθεσή της κατά της Ουκρανίας και για να ενισχύσει τη στρατηγική της αποσταθεροποίησης των γειτονικών της χωρών, καθώς και της ΕΕ και των κρατών μελών της», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η απόφαση αναμενόταν από την επίτροπο αξιών και διαφάνειας του μπλοκ, Βέρα Γιούροβα, την Τετάρτη, όταν οι πρεσβευτές της ΕΕ έδωσαν το πράσινο φως για την κίνηση αυτή, παρά την προειδοποίηση της εκπροσώπου του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρίας Ζαχάροβα ότι η Μόσχα θα προβεί σε αντίποινα κατά των δυτικών ανταποκριτών στη ρωσική πρωτεύουσα.

Η Γιούροβα δεσμεύτηκε επίσης να απαγορεύσει τη ρωσική χρηματοδότηση μέσων ενημέρωσης, ΜΚΟ και πολιτικών κομμάτων στην ΕΕ. Έρχεται μόλις τρεις εβδομάδες πριν περίπου 370 εκατομμύρια ψηφοφόροι μεταβούν στις κάλπες για τις ευρωπαϊκές εκλογές, μια ψηφοφορία που φοβούνται ότι θα είναι ευάλωτη σε εκστρατείες παραπληροφόρησης που υποστηρίζονται από τη Ρωσία.

Το μπλοκ βρίσκεται σε ύψιστη επιφυλακή για διαδικτυακές ρωσικές εκστρατείες παραπληροφόρησης με στόχο την υπονόμευση της ακεραιότητας της ψηφοφορίας, ενώ οι αξιωματούχοι ανησυχούν ότι η ΕΕ είναι βαθιά απροετοίμαστη για νέες μορφές ξένης παρέμβασης.

Στο στόχαστρο τα μέσα ενημέρωσης που είναι καταχωρημένα στην ΕΕ

Τρία από τα στοχοποιημένα μέσα ενημέρωσης, το RIA Novosti, η Izvestia και η Rossiyskaya Gazeta, ανήκουν εν μέρει ή ελέγχονται από το ρωσικό κράτος.

Όμως η Voice of Europe είναι μια ολλανδική εισηγμένη εταιρεία με επίσημη έδρα ένα μικρό χωριό στην επαρχία North Brabant. Το πρακτορείο βρίσκεται στο επίκεντρομιας συνεχιζόμενης εκτεταμένης έρευνας σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι νομοθέτες σε όλη την Ευρώπη πληρώθηκαν για να διακινούν την προπαγάνδα του Κρεμλίνου.

Η ειδησεογραφική εταιρεία ισχυριζόταν ότι παρέχει "μη λογοκριμένες ειδήσεις από την Ευρώπη και τον κόσμο" και μόλις φέτος τον Μάρτιο πραγματοποίησε προσωπικές συνεντεύξεις και συζητήσεις με εν ενεργεία ευρωβουλευτές που μεταδίδονταν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο.

Στα τέλη Μαρτίου, οι τσεχικές αρχές ανακοίνωσαν ότι εξάρθρωσαν μια ρωσική επιχείρηση επιρροής που διεξαγόταν μέσω της Voice of Europe, υποστηρίζοντας ότι είχαν γίνει οικονομικές συναλλαγές με εκλεγμένους αξιωματούχους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε εθνικά κοινοβούλια.

Σύμφωνα με τσεχικά μέσα ενημέρωσης που επικαλούνται αξιωματούχους των υπηρεσιών πληροφοριών, οι ισχυρισμοί αφορούν πολιτικούς από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πολωνία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ουγγαρία.

Την Πέμπτη, η γερμανική αστυνομία ξεκίνησε έρευνα για τον υποψήφιο για τις ευρωεκλογές Πετρ Μπίστρον του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD), με την κατηγορία ότι έλαβε έως και 20.000 ευρώ από άτομα που συνδέονται με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν για τη διάδοση της προπαγάνδας του Κρεμλίνου.

Ο πρωθυπουργός της Τσεχίας Πετρ Φιάλα δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η αποκαλυπτική επιχείρηση είχε στόχο να αποσταθεροποιήσει ολόκληρη την Ευρώπη και αποκάλυψε ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες είχαν κινήσει έρευνες ως αποτέλεσμα των τσεχικών προσπαθειών.

Το Βέλγιο επιβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει δικαστική έρευνα, δεδομένου ότι τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έδρα του οποίου βρίσκεται στη βελγική πρωτεύουσα Βρυξέλλες, είναι ύποπτα.

Κοινοποιήστε το άρθροΣχόλια

Σχετικές ειδήσεις

Ρομπέρτα Μέτσολα: περιμένουμε στοιχεία για το σκάνδαλο Russia-Gate

Ρωσικό δίκτυο θεωρείται ύποπτο για δωροδοκία ευρωβουλευτών στο Βέλγιο

Το ευρωπαϊκό χοιρινό εξετάζει η Κίνα για αντίποινα στους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα