Newsletter Newsletters Events Εκδηλώσεις Ποντάκαστ Βίντεο Africanews
Loader
Διαφήμιση

Γερμανία: Παρέλυσε προσωρινά το σιδηροδρομικό δίκτυο λόγω βλάβης στο σύστημα επικοινωνιών

Επιβάτες σχηματίζουν ουρά στο γκισέ πληροφοριών της Deutsche Bahn στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ντούισμπουργκ, την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
Επιβάτες σχηματίζουν ουρά στο γραφείο πληροφοριών της DB στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ντούισμπουργκ, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 Πνευματικά Δικαιώματα  AP Photo
Πνευματικά Δικαιώματα AP Photo
Από Malek Fouda
Δημοσιεύθηκε
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google
Μοιραστείτε το Close Button

Η Deutsche Bahn ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια επαναλαμβάνονται «σταδιακά» μετά από σχεδόν τρεις ώρες

Πρόβλημα στο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας ακινητοποίησε όλα τα τρένα στο γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο το βράδυ της Τρίτης, με αποτέλεσμα χιλιάδες επιβάτες να μένουν εγκλωβισμένοι σε ολόκληρη τη χώρα.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Η κατάρρευση του ψηφιακού συστήματος ραδιοεπικοινωνίας GSM-R καθήλωσε τα τρένα στους σταθμούς και υποχρέωσε τους ταξιδιώτες να σχηματίσουν μεγάλες ουρές στα γκισέ, προσπαθώντας να βρουν εναλλακτικούς τρόπους να φτάσουν στον προορισμό τους.

Οι διακοπές στο GSM-R προκλήθηκαν, σύμφωνα με την εφημερίδα Bild, κατά τη διαδικασία αντικατάστασης εξαρτήματος. Η αναστολή λειτουργίας αφορούσε όλα τα τρένα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB) —υπεραστικά, περιφερειακά, υπερταχείες (ICE), αστικά— κι ακόμη τους συρμούς της ιδιωτικής εταιρίας Metronom, η οποία ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας δεν θα πραγματοποιηθούν άλλα δρομολόγια.

Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας, Deutsche Bahn, ανακοίνωσε λίγο πριν από τη 1 π.μ. τοπική ώρα — σχεδόν δυόμισι ώρες αφότου γνωστοποίησε για πρώτη φορά τη βλάβη — ότι το πρόβλημα είχε αποκατασταθεί και ότι η κυκλοφορία επανερχόταν «σταδιακά».

Επιβάτες σχηματίζουν ουρά στο γκισέ πληροφοριών της DB στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ντούισμπουργκ, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
Επιβάτες σχηματίζουν ουρά στο γκισέ πληροφοριών της DB στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ντούισμπουργκ, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 Christoph Reichwein/(c) Copyright 2026, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten

Η εταιρεία ανέφερε ότι υπήρχε πανεθνικό πρόβλημα στο ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R, το οποίο χρησιμοποιείται για την εσωτερική επικοινωνία στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Αργότερα δήλωσε ότι η αιτία είχε εντοπιστεί, χωρίς όμως να διευκρινίσει ποια ήταν.

Σύμφωνα με την γερμανική Bild, η διευθύνουσα σύμβουλος της Deutsche Bahn, Έβελιν Πάλα, δήλωσε ότι «καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση με την ενεργοποίηση συστήματος έκτακτης ανάγκης».

Κατά τη διάρκεια της διακοπής, η διαχειρίστρια εταιρεία του σιδηροδρομικού δικτύου ανέφερε ότι παρείχε κουπόνια για ταξί και ξενοδοχεία στους επιβάτες και, όπου ήταν δυνατό, διέθετε τρένα στους σταθμούς ώστε οι ταξιδιώτες να καθίσουν, ενώ ζήτησε συγγνώμη για την κατάσταση.

Επιβάτες περιμένουν στην ουρά στο γκισέ πληροφοριών της DB στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μονάχου, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
Επιβάτες περιμένουν στην ουρά στο γκισέ πληροφοριών της DB στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μονάχου, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 Peter Kneffel/(c) Copyright 2026, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten

Οι επιβάτες αναγκάστηκαν να βρουν εναλλακτικές λύσεις, ενώ πολλοί ταξιδιώτες με προορισμό το εξωτερικό ανέφεραν ότι, φτάνοντας σε πολυσύχναστους κόμβους όπως ο κεντρικός σταθμός της πρωτεύουσας, έβλεπαν «δυσαρεστημένα πρόσωπα».

«Ο ελεγκτής ήταν πολύ ευγενικός, αλλά απλώς έλεγε “δεν ξέρουμε”», δήλωσε η Ρέινα Γκοσάλ από την Ατλάντα των ΗΠΑ. «Κλείσαμε ένα λεωφορείο για τις 8 το πρωί για κάθε ενδεχόμενο, αλλά γενικά δεν ξέρουμε τι συμβαίνει».

Τα τελευταία χρόνια, τα παράπονα για καθυστερήσεις και διακοπές δρομολογίων στη Γερμανία έχουν πολλαπλασιαστεί.

Ένας επιβάτης στέκεται στην αποβάθρα μπροστά από ένα τρένο στον Κεντρικό Σταθμό του Ντούισμπουργκ, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
Ένας επιβάτης στέκεται στην αποβάθρα μπροστά από ένα τρένο στον Κεντρικό Σταθμό του Ντούισμπουργκ, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 Christoph Reichwein/(c) Copyright 2026, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten

Η κρατική Deutsche Bahn έχει ξεκινήσει εντατικές, αλλά ιδιαίτερα παρεμβατικές ανακαινίσεις σε βασικές γραμμές, μετά από χρόνια υποεπενδύσεων, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τις επιδόσεις της.

Το γερμανικό σιδηροδρομικό σύστημα έχει καταρρεύσει και στο παρελθόν συνήθως όμως λόγω κακοκαιρίας και όχι για τεχνικούς λόγους.

Το GSM-R, ακρωνύμιο του Global System for Mobile Communications–Railway, προσφέρει υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας και μεταφοράς δεδομένων που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των σιδηροδρόμων, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας μεταξύ μηχανοδηγών και κέντρων ελέγχου.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το σύστημα έχει υιοθετηθεί σε όλη την Ευρώπη από το 2000 ως κοινό πρότυπο για τις σιδηροδρομικές λειτουργίες.

Περισσότερες πηγές • AP

Μετάβαση στις συντομεύσεις προσβασιμότητας
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google

Σχετικές ειδήσεις

Βοσνία-Ερζεγοβίνη: Νέο πεδίο τριβής ΗΠΑ - Ευρώπης ο αμερικανικός αγωγός

H «Ομάδα του Βίσεγκραντ» επιστρέφει: Σύνοδος στην Ουγγαρία με επίκεντρο οικονομία και ανάπτυξη

Pax Silica: Η Ελλάδα εντάχθηκε στην πρωτοβουλία των ΗΠΑ για ΤΝ, ημιαγωγούς και κρίσιμα ορυκτά