Νέο ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών τη νύχτα - Στους 40-45°C ο υδράργυρος στη Γαλλία την Τετάρτη 24 Ιουνίου
Το ιστορικό κύμα καύσωνα συνεχίζει να «πνίγει» τη Γαλλία. Την Τετάρτη 24 Ιουνίου, οι Γάλλοι ξύπνησαν και πάλι με θερμοκρασίες ρεκόρ: στις 5 το πρωί, στη Λα Ροσέλ ο υδράργυρος έφτασε τους 29 °C, στη Ντιέπ 26 °C και στο Παρίσι 27 °C. 58 διαμερίσματα βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό και 31 σε πορτοκαλί.
Οι μέγιστες θερμοκρασίες παραμένουν πολύ υψηλές στα δυτικά της χώρας. «Πρέπει να αναμένουμε ότι θα καταρριφθούν νέα ρεκόρ, ακόμη και ανεξαρτήτως μήνα», προειδοποιεί το Météo France. Αν και οι μέγιστες θερμοκρασίες αλλάζουν ελάχιστα, οι ελάχιστες συνεχίζουν να ανεβαίνουν.
Συναγερμός για δασικές πυρκαγιές
Οι υψηλές θερμοκρασίες και η χαμηλή υγρασία δημιουργούν συνθήκες ευνοϊκές για δασικές πυρκαγιές. 35 διαμερίσματα τέθηκαν σε καθεστώς αυξημένης επιτήρησης.
Οι μετεωρολογικές συνθήκες «επιβαρύνουν σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης και εξάπλωσης δασικών και αγροτικών πυρκαγιών σε σύγκριση με τις συνήθεις καλοκαιρινές συνθήκες», εξηγεί η Météo-France, διευκρινίζοντας ότι «ο κίνδυνος πυρκαγιών μπορεί τοπικά να είναι πολύ υψηλός».
Ο νόμός Λοτ-ε-Γκαρόν δοκιμάζεται ήδη: δύο εστίες πυρκαγιάς εκδηλώθηκαν σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων η μία από την άλλη. Ένα πυροσβεστικό όχημα καταστράφηκε από τις φλόγες και ένας πυροσβέστης τραυματίστηκε ελαφρά, ανέφεραν οι τοπικές αρχές, κάνοντας λόγο για 180 πυροσβέστες και 80 οχήματα που έχουν κινητοποιηθεί, με την ενίσχυση δύο Canadair και τριών αεροσκαφών τύπου Dash.
68.000 νοικοκυριά χωρίς ηλεκτροδότηση
Η ζέστη επηρεάζει και τις υποδομές. Το βράδυ της Τρίτης σημειώθηκε βλάβη σε μετασχηματιστή του δικτύου της RTE στον δήμο Εργκέ-Γκαμπερίκ, κοντά στην Κιμπέρ, όπως ανακοίνωσε η νομαρχία, αφήνοντας χωρίς ρεύμα περίπου 106 000 καταναλωτές στο αποκορύφωμα της διακοπής.
Δύο εκρήξεις ακούστηκαν και η περιοχή γύρω από τον μετασχηματιστή εκκενώθηκε.
«Η αιτία του συμβάντος είναι τυχαία και συνδέεται με τις υψηλές θερμοκρασίες που παρατηρούνται αυτή την περίοδο. Το συμβάν δεν προκάλεσε τραυματισμούς», δήλωσε η νομαρχία σε ανακοίνωσή της.
Οι τεχνικές υπηρεσίες εργάζονται, όπως εξήγησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο περιφερειάρχης, ωστόσο το μπλακ-άουτ συνεχίζεται.
«Για τεχνικούς λόγους, η RTE δεν θα μπορέσει να επανηλεκτροδοτήσει τα πληγέντα νοικοκυριά στη διάρκεια της ημέρας ; οι συνδέσεις θα πραγματοποιηθούν, το νωρίτερο, το απόγευμα της 24ης Ιουνίου. Προτεραιότητα δίνεται στην αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης για τις μονάδες υγείας και τους ευαίσθητους χώρους.»