Σύμφωνα με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν «είναι απαράδεκτο πλοία να παρακάμπτουν τις διεθνείς κυρώσεις, να παραβιάζουν το δίκαιο της θάλασσας και να χρηματοδοτούν τον πόλεμο που διεξάγει η Ρωσία κατά της Ουκρανίας εδώ και πάνω από 4 χρόνια».
Η Γαλλία προχώρησε στην κατάσχεση δεξαμενόπλοιου που συνδέεται με τον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Μόσχας, η οποία έκανε λόγο για ενέργεια «στα όρια της πειρατείας».
Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, ανακοίνωσε ότι το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό ακινητοποίησε το τάνκερ Tagor, το οποίο τελεί υπό καθεστώς διεθνών κυρώσεων και θεωρείται ύποπτο για χρήση πλαστής σημαίας.
«Δεν είναι αποδεκτό πλοία να παρακάμπτουν τις διεθνείς κυρώσεις, να παραβιάζουν το Δίκαιο της Θάλασσας και να χρηματοδοτούν τον πόλεμο που διεξάγει η Ρωσία κατά της Ουκρανίας εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια», δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος, υπογραμμίζοντας ότι η Γαλλία θα συνεχίσει τη δράση της κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ χαρακτήρισε την επιχείρηση «παράνομη» και «στα όρια της διεθνούς πειρατείας», προσθέτοντας ότι η Ρωσία λαμβάνει μέτρα για την προστασία των πλοίων της.
Πρόκειται για το τέταρτο δεξαμενόπλοιο που συνδέεται με τον ρωσικό σκιώδη στόλο και αναχαιτίζεται από τις γαλλικές αρχές από τον Σεπτέμβριο του 2025.
Σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές, το Tagor εντοπίστηκε περισσότερα από 400 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Βρετάνης. Είχε αποπλεύσει από το Μουρμάνσκ με προορισμό το λιμάνι Λιμπέ του Καμερούν και έφερε τη σημαία της αφρικανικής χώρας.
Το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό θεώρησε ότι η σημαία ενδέχεται να ήταν πλαστή και προχώρησε σε νηοψία βάσει των προβλέψεων της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Η εισαγγελία ανέφερε ότι ο πλοίαρχος αρνήθηκε επανειλημμένα να συμμορφωθεί με τις εντολές των γαλλικών αρχών. Σε βάρος του διεξάγεται έρευνα για μη πιστοποίηση της εθνικότητας του πλοίου, χρήση μη νόμιμης σημαίας και άρνηση συμμόρφωσης. Το πλοίο και το πλήρωμά του οδηγούνται σε λιμάνι για περαιτέρω ελέγχους.
Το Tagor περιλαμβάνεται στους καταλόγους κυρώσεων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με στοιχεία διεθνών βάσεων δεδομένων, έχει αλλάξει επανειλημμένα σημαία τα τελευταία χρόνια, ενώ θεωρείται ύποπτο για μεταφορά ρωσικού και ιρανικού πετρελαίου μέσω δικτύων που χρησιμοποιούνται για την παράκαμψη των διεθνών κυρώσεων.