Newsletter Newsletters Events Εκδηλώσεις Ποντάκαστ Βίντεο Africanews
Loader
Διαφήμιση

Γουέντι Σέρμαν: Το Ιράν βγήκε ισχυρότερο από τον πόλεμο με ΗΠΑ και Ισραήλ

Γουέντι Σέρμαν, 21η αναπληρώτρια υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ
Γουέντι Σέρμαν, 21η υφυπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών Πνευματικά Δικαιώματα  Euronews
Πνευματικά Δικαιώματα Euronews
Από Méabh Mc Mahon
Δημοσιεύθηκε
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google
Μοιραστείτε το Close Button
Αντιγραφή/Επικόλληση το λινκ του βίντεο πιο κάτω: Copy to clipboard Σύνδεσμος αντιγράφηκε!

Η πρώην αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ τονίζει την ανάγκη διπλωματίας και επιστροφής της IAEA στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις

Η πρώην αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Γουέντι Σέρμαν, δήλωσε ότι η Τεχεράνη έχει εξέλθει από τον πόλεμο σε πολύ ισχυρότερη θέση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες ξεκίνησαν τη σύγκρουση στις 28 Φεβρουαρίου με αμερικανοϊσραηλινές αεροπορικές επιδρομές εναντίον ιρανικών στρατιωτικών και κυβερνητικών στόχων, που οδήγησαν στη δολοφονία Ιρανών αξιωματούχων και του ηγέτη της χώρας, Αλί Χαμενεΐ.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Μιλώντας στο Euronews, η έμπειρη διπλωμάτης, η οποία ηγήθηκε της ομάδας που διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν το 2015, χαιρέτισε τις τρέχουσες συνομιλίες μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης, προειδοποίησε όμως ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές αβεβαιότητες σχετικά με οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία.

«Δεν είναι σαφές τι ακριβώς συμβαίνει», δήλωσε. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες λένε ένα πράγμα και το Ιράν λέει κάτι διαφορετικό».

Η Σέρμαν επέκρινε το αναφερόμενο κόστος της συμφωνίας-πλαισίου που συνδέεται με την επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ, υποστηρίζοντας ότι φαίνεται να προσφέρει στο Ιράν «αρκετά πολλά για πολύ λίγα ανταλλάγματα».

Τόνισε ότι η επαλήθευση θα είναι καθοριστικής σημασίας για οποιαδήποτε διαρκή συμφωνία. Όπως ανέφερε, οι επιθεωρητές της IAEA πρέπει να επιστρέψουν επιτόπου. «Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα στις διαπραγματεύσεις χωρίς να γνωρίζεις ποια είναι η πραγματικότητα», είπε. Προς το παρόν, οι ΗΠΑ και το Ιράν διαφωνούν σχετικά με το αν η Τεχεράνη είχε συμφωνήσει να επιτρέψει αυτές τις επιθεωρήσεις στις πυρηνικές της εγκαταστάσεις.

Για τη Σέρμαν, η σύγκρουση ανέδειξε την ανάγκη για διάλογο. «Η διπλωματία είναι απαραίτητη. Η στρατιωτική δράση δεν θα λύσει αυτό το πρόβλημα», υπογράμμισε.

Προειδοποίησε επίσης ότι το Ιράν θα μπορούσε να αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή στον Λίβανο και ευρύτερα στην περιοχή, περιπλέκοντας τις συνολικές προσπάθειες για τη διασφάλιση της σταθερότητας.

Μετάβαση στις συντομεύσεις προσβασιμότητας
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google

Σχετικές ειδήσεις

Το Ιράν αμφισβητεί έντονα τις ΗΠΑ, προωθεί τη δική του εκδοχή της συμφωνίας-πλαισίου

Συνομιλίες ΗΠΑ - Ιράν: «Καλή βάση» λέει ο Βανς - Επιμένει για τα Στενά του Ορμούζ η Τεχεράνη

Γουέντι Σέρμαν: Το Ιράν βγήκε ισχυρότερο από τον πόλεμο με ΗΠΑ και Ισραήλ