Στη διάσκεψη συμμετείχαν πάνω από 5000 επιχειρηματίες και πολιτικοί, 30 οργανισμοί, ενώ στήθηκαν 200 περίπτερα
Το Συνέδριο για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας συγκέντρωσε σχεδόν 5.000 συμμετέχοντες, εκπροσώπους από περισσότερες από 60 χώρες, πάνω από 30 διεθνείς οργανισμούς, πολύ ισχυρή παρουσία του επιχειρηματικού κόσμου και περισσότερα από 200 εκθεσιακά περίπτερα.
Η URC είναι ταυτόχρονα ένδειξη αλληλεγγύης και μία από τις σημαντικότερες οικονομικές διοργανώσεις των τελευταίων ετών, όπως λέει στο Euronews η υφυπουργός Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων της Πολωνίας, Ελίζα Ζάιντλερ.
«Πιστεύω ότι η ανασυγκρότηση της Ουκρανίας είναι μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη πρόκληση στον τομέα της ανοικοδόμησης μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γι’ αυτό σήμερα συναντιόμαστε στο Γκντανσκ, για να συζητήσουμε, να προετοιμαστούμε και να αναλάβουμε από κοινού αυτή την προσπάθεια», τονίζει η Ζάιντλερ.
Κατά την εκπρόσωπο του Υπουργείου Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων, κάθε τρόπος ανάδειξης της συνεργασίας της Δύσης με την Ουκρανία αποτελεί για τη Ρωσία ένα ανησυχητικό μήνυμα, που υποδηλώνει την ενότητα της Δύσης στο ζήτημα αυτό.
Την πολιτική αναταραχή των εβδομάδων που προηγήθηκαν του συνεδρίου, εξαιτίας της οποίας στο Γκντανσκ δεν ταξίδεψε ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι, οι επιχειρηματίες την αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία και ρεαλισμό. Για εκείνους, η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας σημαίνει δημιουργία μιας νέας ποιότητας στον τομέα της ανοικοδόμησης.
Το Euronews μίλησε με τον Άρτουρ Πόπκο, πρόεδρο της εταιρείας Budimex, η οποία θέλει να επικεντρωθεί σε έργα μεγάλης κλίμακας.
«Κυρίως πρόκειται για αυτοκινητοδρόμους και σιδηροδρομικά έργα. Αυτά μας ενδιαφέρουν τα πρώτα χρόνια. Σίγουρα μας ενδιαφέρουν και πιο σύνθετα σχέδια, όπως νοσοκομεία ή σταθμοί παραγωγής ενέργειας. Βλέπουμε λοιπόν το θέμα σφαιρικά. Σκεφτόμαστε σε ορίζοντα δεκαετίας και θεωρούμε ότι σε αυτό το διάστημα θα εργαστούμε ενεργά στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας», περιγράφει τα σχέδιά του ο επιχειρηματίας.
Αυτό που θα βοηθούσε τις εταιρείες να εμπλακούν στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας πριν από το τέλος του πολέμου θα ήταν η παροχή κρατικών οικονομικών εγγυήσεων.
«Τώρα είναι η στιγμή που γνωρίζουμε αυτή την αγορά. Ιδρύσαμε γραφείο στο Κίεβο. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για την αναζήτηση ουκρανών εταίρων, γιατί στόχος μας είναι η συνεργασία με εταιρείες από την Ουκρανία, με εταίρους τόσο στο επίπεδο της υλοποίησης των έργων όσο και στο επίπεδο του σχεδιασμού. Ακόμη και σήμερα, όσο συνεχίζονται οι πολεμικές επιχειρήσεις, θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να προετοιμαστούμε σωστά για τις επενδύσεις, να τις σχεδιάσουμε, να σκεφτούμε τον τρόπο υλοποίησής τους και να βρούμε πώς θα τις εκτελέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Όπως τονίζει η Ελίζα Ζάιντλερ από το Υπουργείο Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων, σήμερα χάρη στο Συνέδριο για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας όλοι μιλούν για το Γκντανσκ, που αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορεί να αναγεννηθεί μια πόλη.
«Οι καταστροφές μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η ανοικοδόμηση του Γκντανσκ είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα, άλλωστε η υλοποίηση αυτού του σχεδίου στην πραγματικότητα συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το Γκντανσκ αναπτύσσεται διαρκώς. Χώρια η ιστορία της «Αλληλεγγύης», της γέννησης αυτού του κινήματος. Είναι επίσης κάτι που τραβά την προσοχή και κάτι που θέλουμε να μοιραστούμε, δείχνοντας ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν και αλλιώς».
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας αναμένεται να υπογραφούν περίπου 200 συμβόλαια και συμφωνίες.