Η Ουκρανία δηλώνει ότι χρησιμοποίησε τους πυραύλους κρουζ FP-5 Flamingo για νυχτερινό πλήγμα στο ρωσικό εργοστάσιο Titan-Barrikady, που θεωρείται ότι παράγει εξαρτήματα για τον πύραυλο Oreshnik.
Το Κίεβο και η Μόσχα αντάλλαξαν πλήγματα στη διάρκεια της νύχτας, με τις ρωσικές επιθέσεις στην Ουκρανία να σκοτώνουν δύο ανθρώπους και να τραυματίζουν πάνω από 20.
Σύμφωνα με τη Μόσχα, ουκρανικά πλήγματα σε ρωσικά κατεχόμενα εδάφη και εντός της Ρωσίας προκάλεσαν τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό δέκα.
Οι ρωσικές δυνάμεις έπληξαν εγκαταστάσεις παραγωγής που ανήκουν στον Όμιλο Naftogaz, τη μεγαλύτερη κρατική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ουκρανίας, στις περιοχές Πολτάβα και Χάρκιβ.
Σύμφωνα με ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, στον καταιγισμό επιθέσεων χρησιμοποιήθηκαν 129 drones, εκ των οποίων τα 113 καταρρίφθηκαν ή εξουδετερώθηκαν από τις ουκρανικές δυνάμεις.
Από την πλευρά της, η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι εξαπέλυσε πλήγματα στο στρατιωτικό εργοστάσιο Titan-Barrikady στο Βολγογκράντ, το οποίο εκτιμάται ότι συμμετέχει στην παραγωγή εξαρτημάτων για το πυραυλικό σύστημα Oreshnik.
Ουκρανικά κανάλια στο Telegram μετέδωσαν ότι η εγκατάσταση χτυπήθηκε από πυραύλους κρουζ μεγάλου βεληνεκούς τύπου Flamingo, με τουλάχιστον δύο επιβεβαιωμένες προσβολές.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο που φαίνεται να δείχνει τα πλήγματα.
Ο Ζελένσκι δήλωσε ότι η Titan-Barrikady είναι ένα μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα που παράγει συστήματα πυροβολικού και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων εξαρτημάτων για εκτοξευτές πυραύλων που χρησιμοποιούνται σε επιθέσεις κατά της Ουκρανίας.
«Κάθε ρωσική αμυντική εγκατάσταση που συμμετέχει στον πόλεμο κατά της Ουκρανίας αποτελεί νόμιμο στόχο για τα πλήγματα μεγάλου βεληνεκούς μας», έγραψε.
Αναφέρονται θύματα σε όλη την Ουκρανία
Στη νοτιοανατολική περιοχή Ντνιπροπετρόβσκ της Ουκρανίας, ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και δύο τραυματίστηκαν έπειτα από σειρά επιθέσεων.
«Ο εχθρός επιτέθηκε σε δύο περιφέρειες της περιοχής περισσότερες από 30 φορές με drones και εναέριες βόμβες», ανέφερε στο Telegram ο επικεφαλής της περιφερειακής στρατιωτικής διοίκησης, Ολεξάντρ Γκάνια.
Στην περιφέρεια Σούμι, στον βορρά, ένας 66χρονος άνδρας σκοτώθηκε σε ρωσική επίθεση με drone σε κατοικία, όπως ανακοίνωσε ο περιφερειακός στρατιωτικός διοικητής Ολεγκ Γκριγκόροφ. «Μαζική επίθεση» σε άλλη περιοχή της περιφέρειας τραυμάτισε επίσης δέκα άτομα, πρόσθεσε.
Πλήγματα στη νοτιοανατολική πόλη Ζαπορίζια τραυμάτισαν εννέα ανθρώπους, ανάμεσά τους δύο παιδιά, ανέφερε η Κρατική Υπηρεσία Έκτακτης Ανάγκης της Ουκρανίας.
«Η επίθεση του εχθρού προκάλεσε εκτεταμένες καταστροφές στις υποδομές της πόλης», ανέφερε η υπηρεσία. «Συγκεκριμένα, ένα πολυώροφο κτίριο κατοικιών υπέστη μερική κατάρρευση. Διασώστες απεγκλώβισαν δύο ανθρώπους κάτω από τα συντρίμμια.»
Στόχος ρωσικός σταθμός άντλησης πετρελαίου
Η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας (SSU) έπληξε για δεύτερη φορά μέσα στον Ιούνιο τον ρωσικό σταθμό άντλησης πετρελαίου Βτόροβο. Τα πρώτα στοιχεία από την SSU ανέφεραν ότι drones χτύπησαν τα τεχνικά κτίρια της εγκατάστασης. Ο σταθμός Βτόροβο τροφοδοτεί με καύσιμα τη Μόσχα και χρησιμοποιείται επίσης για την προμήθεια πετρελαϊκών προϊόντων που εξάγονται μέσω λιμανιών της Βαλτικής Θάλασσας.
Την ίδια ώρα, οι ρωσικές δυνάμεις συνεχίζουν τον καθημερινό βομβαρδισμό σε αρκετές ουκρανικές περιοχές, προκαλώντας απώλειες μεταξύ των αμάχων και σοβαρές ζημιές στις υποδομές.
Η Ρωσία βομβαρδίζει την Ουκρανία σχεδόν καθημερινά από την έναρξη της ευρείας κλίμακας εισβολής, τον Φεβρουάριο του 2022.