Newsletter Newsletters Events Εκδηλώσεις Ποντάκαστ Βίντεο Africanews
Loader
Διαφήμιση

Μελέτη: Τα δωρεάν σχολικά γεύματα μειώνουν τις αποβολές μαθητών

Καθολικά δωρεάν σχολικά γεύματα μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Η καθολική δωρεάν σίτιση στα σχολεία μπορεί να βελτιώνει τη συμπεριφορά των μαθητών, σύμφωνα με νέα μελέτη. Πνευματικά Δικαιώματα  Canva
Πνευματικά Δικαιώματα Canva
Από Roselyne Min
Δημοσιεύθηκε ανανεώθηκε πριν
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google
Μοιραστείτε το Close Button

Οι αποβολές από το σχολείο μειώθηκαν περίπου κατά 10% μεταξύ των μαθητών του δημοτικού και κατά 6% μεταξύ των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Η καθολική δωρεάν σίτιση στα σχολεία μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Ερευνητές στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νότια Κορέα ανέλυσαν δεδομένα από 95.000 σχολεία στις ΗΠΑ, χρησιμοποιώντας στοιχεία που συνέλεξε το Γραφείο Πολιτικών Δικαιωμάτων του Υπουργείου Παιδείας των ΗΠΑ μεταξύ των σχολικών ετών 2011–2012 και 2017–2018.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι στα σχολεία που υιοθέτησαν προγράμματα καθολικών δωρεάν γευμάτων, οι αποβολές από το σχολείο μειώθηκαν περίπου κατά 10% μεταξύ των μαθητών του δημοτικού και κατά 6% μεταξύ των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η αποβολή από το σχολείο είναι ένα πειθαρχικό μέτρο με το οποίο οι μαθητές αποκλείονται προσωρινά από την παρακολούθηση των μαθημάτων.

Η συγκεκριμένη τιμωρία είναι συνηθισμένη σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, ενώ στη Σουηδία απαγορεύεται. Πολλοί ευρωπαϊκοί θεσμοί ενθαρρύνουν όλο και περισσότερο τα σχολεία να προτιμούν πιο συμπεριληπτικές πειθαρχικές προσεγγίσεις.

«Τα ευρήματά μας αναδεικνύουν τα καθολικά δωρεάν γεύματα όχι μόνο ως πολιτική διατροφής, αλλά και ως εργαλείο για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και της ισότητας, ιδίως σε σχολεία που μέχρι πρόσφατα εξυπηρετούσαν λιγότερους μαθητές χαμηλού εισοδήματος», δήλωσε ο Andres Cuadros-Meñaca, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Αϊόβα.

Οι επιδράσεις στη μείωση των αποβολών από το σχολείο ήταν ισχυρότερες σε σχολεία που στο παρελθόν είχαν λιγότερους μαθητές δικαιούχους δωρεάν ή μειωμένου κόστους γευμάτων.

Προηγούμενες έρευνες δεν είχαν διαπιστώσει σαφή επίδραση των καθολικών δωρεάν γευμάτων στις αποβολές.

Οι ερευνητές λένε ότι τα νέα ευρήματά τους διαφέρουν κυρίως επειδή χρησιμοποίησαν πιο πρόσφατα δεδομένα και μεθόδους που «λαμβάνουν καλύτερα υπόψη τα σχολεία που υιοθετούν την πολιτική» σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι προσεγγίσεις στα σχολικά γεύματα ποικίλλουν σημαντικά. Η Φινλανδία, η Σουηδία και η Εσθονία προσφέρουν δωρεάν σχολικά γεύματα καθολικά στα περισσότερα ή σε όλα τα σχολικά έτη. Η Λετονία και η Λιθουανία παρέχουν δωρεάν γεύματα σε ορισμένα σχολικά επίπεδα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει στην Ελλάδα, ενώ στην Κύπρο ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα για τα νηπιαγωγεία.

Η Δανία και η Ολλανδία, αντίθετα, δεν εφαρμόζουν εθνικά προγράμματα δωρεάν σχολικών γευμάτων.

Την ίδια στιγμή, το 2022 το 24,7% των παιδιών στην ΕΕ βρισκόταν σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.

Μετάβαση στις συντομεύσεις προσβασιμότητας
Μοιραστείτε το Σχόλια Ακολουθήστε τo Euronews στο Google

Σχετικές ειδήσεις

Μουντιάλ 2026: Ποδοσφαιριστές ζητούν αυστηρότερα μέτρα προστασίας λόγω ακραίας ζέστης

Από ελέγχους στα αεροδρόμια έως ακυρώσεις πτήσεων: πώς αντιδρά η Ευρώπη στη νέα έξαρση Έμπολα

Μελέτη: Τα δωρεάν σχολικά γεύματα μειώνουν τις αποβολές μαθητών