Newsletter Newsletters Events Εκδηλώσεις Ποντάκαστ Βίντεο Africanews
Loader
Διαφήμιση

Γιατί οι φλαβανόλες είναι κλειδί για μια καρδιοπροστατευτική διατροφή

Αυτά είναι τα καλύτερα φρούτα και λαχανικά για την υγεία της καρδιάς σας.
Αυτά είναι τα καλύτερα φρούτα και λαχανικά για την υγεία της καρδιάς σας. Πνευματικά Δικαιώματα  Cleared/Canva
Πνευματικά Δικαιώματα Cleared/Canva
Από Marta Iraola Iribarren
Δημοσιεύθηκε
Μοιραστείτε το Σχόλια
Μοιραστείτε το Close Button

Οι περισσότερες διατροφικές οδηγίες προτείνουν πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών, αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι για την καρδιά μετρά περισσότερο η επιλογή παρά η ποσότητα.

Κάθε υγιεινή διατροφή πρέπει να ισορροπεί ανάμεσα σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και άλλα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα τρόφιμα και στα ποτά.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Καθεμία από αυτές τις ουσίες προσφέρει διαφορετικά οφέλη στον οργανισμό και υπάρχει μια ελάχιστη ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε για καλή υγεία.

Μεταξύ των λιγότερο γνωστών συστατικών είναι οι φλαβανόλες, μια ομάδα φυσικών, φυτικής προέλευσης ενώσεων που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά.

Οι φλαβανόλες συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς και προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι ημερήσια πρόσληψη 500 mg μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο.

Ωστόσο, νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Food and Function (πηγή στα Αγγλικά) ανέλυσε δεδομένα από περισσότερους από 30.000 συμμετέχοντες σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες και διαπίστωσε ότι η τήρηση των σημερινών διατροφικών συστάσεων, όπως το να καταναλώνει κανείς οποιεσδήποτε πέντε μερίδες φρούτων ή λαχανικών την ημέρα, δεν αρκεί για να επιτευχθούν ευεργετικά επίπεδα φλαβανόλων.

«Οι φλαβανόλες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, αλλά μόνο αν τις καταναλώνετε σε επαρκείς ποσότητες», δήλωσε ο δρ Χαβιέρ Οταβιάνι, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

«Οι περισσότεροι θεωρούν ότι αν τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά καλύπτουν αυτή την ανάγκη, όμως αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι συγκεκριμένες επιλογές που κάνετε μετρούν πολύ περισσότερο από τη συνολική ποσότητα», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, μεταξύ των συμμετεχόντων που τηρούσαν τις τρέχουσες συστάσεις για την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και τα υγιεινά διατροφικά πρότυπα, λιγότερο από το 25% κατανάλωνε τουλάχιστον 500 γραμμάρια την ημέρα.

Διαπίστωσαν επίσης ότι η πρόσληψη φλαβανόλων διέφερε ελάχιστα μεταξύ όσων κατανάλωναν μεγάλες και όσων κατανάλωναν μικρές ποσότητες φρούτων και λαχανικών.

Πώς μια υγιεινή διατροφή μπορεί να περιλαμβάνει επαρκείς ποσότητες φλαβανόλων;

Οι φλαβανόλες βρίσκονται σε φρούτα όπως τα μηλοειδή, τα μούρα και τα πυρηνόκαρπα, καθώς και σε λαχανικά όπως τα φασόλια pinto, τα kidney και τα κουκιά. Υπάρχουν επίσης στο τσάι και σε προϊόντα που προέρχονται από το κακάο.

«Το να προσθέσετε μια χούφτα βατόμουρα, ένα ολόκληρο μήλο ή ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι μαζί με το γεύμα σας μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην ποσότητα αυτών των ευεργετικών ενώσεων που τελικά καταναλώνετε και απορροφά ο οργανισμός σας από τη διατροφή», είπε ο Οταβιάνι.

Ποια τρόφιμα έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε φλαβανόλες;

Δεν έχουν όλα τα φρούτα και τα λαχανικά την ίδια ποσότητα φλαβανόλων. Αυτές είναι οι πλουσιότερες πηγές:

  1. Δαμάσκηνα (500 g) — 450 mg
  2. Κράνμπερι (250 g) — 300 mg
  3. Βατόμουρα (200 g) — 250 mg
  4. Πράσινο τσάι (250 ml, ένα φλιτζάνι) — 200 mg
  5. Κουκιά (80 g) — 140 mg
  6. Κεράσια (400 g, περίπου 30) — 130 mg
  7. Μήλα με τη φλούδα (ένα μέτριο μήλο) — 110 mg
  8. Φράουλες (200 g) — 90 mg
  9. Μύρτιλα (150 g, ένα κεσεδάκι) — 80 mg
  10. Φασόλια pinto (40 g, δύο κουταλιές της σούπας άβραστα) — 70 mg

«Διαφορετικά φρούτα και λαχανικά προσφέρουν πολύ διαφορετικά διατροφικά οφέλη, πέρα από τις βιταμίνες και τα μέταλλα, και όσο βελτιώνεται η κατανόηση αυτών των ενώσεων, υπάρχει πραγματική ευκαιρία οι διατροφικές οδηγίες να γίνουν πιο συγκεκριμένες και πιο αποτελεσματικές», δήλωσε ο καθηγητής Γκούντερ Κούνελε από το Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ.

Μετάβαση στις συντομεύσεις προσβασιμότητας
Μοιραστείτε το Σχόλια

Σχετικές ειδήσεις

Ιατρική της μακροζωίας: η επιστημονική πρόκληση να προσθέσουμε ζωή και ενέργεια στα χρόνια

1,5 εκατ. πεθαίνουν και 860 εκατ. αρρωσταίνουν από μη ασφαλή τρόφιμα, προειδοποιεί ο ΠΟΥ

Επιστήμονες σχεδιάζουν με τεχνητή νοημοσύνη το πρώτο «καθολικό εμβόλιο» για ευρύ φάσμα ιών